søndag den 9. maj 2010

Quiltegavlen - fortsat

Dette blev weekenden hvor Lis - efter at have syet i hånden "over papper" lærte at skære og sy på sin maskine.
Efter en "uheldig" start med skæve 4-patch - gik det betydeligt bedre med 9-patch - og Lis "så lyset" med symaskinen.

Helene "holdt fast", så Lis fik ikke lov til at pille papper ud - men fik besked på at skære og sy - og nu har Lis sin egen lille
"bibel", hvor sømrum og andre gode oplysninger er skrevet op . . .
Jeg havde - optimistisk som jeg jo er - det SKAL man jo være - medbragt 3 ældre sandwich - 2 Ricky Timms, hhv. delfiner og Red hat Lady - samt katteblokkene, jeg fik til min fødselsdag i januar 2005 fra Conspiracy gruppen, SewPals. Jeg havde regnet ud, at jeg kunne "nøjes med at sy 2 buede sømme mellem blokkene. Lad mig sige det sådan - jeg havde ikke regnet rigtigt - så jeg fortsatte med at doodle mellem alle blokkene - og planen blev så, at jeg vil håndquilte rundt alle kattehovederne. Derefter kastede jeg mig over Red Hat Lady Convergence, som blev quiltet over alt, undtagen den påsatte hat - efter den præstation kunne jeg mærke på mine skuldre, at jeg måske ikke skulle maskine mere den weekend!!
Helene havde beskrivelser på alle de teknikker, hun i løbet af week-enden demonstrerede, men man kunne kun købe dem, man selv havde prøvet (5 kr/ark), så jeg gik i gang med de 16 trekanter. Det blev til 9 fisk - 8 små og 1 stor - måske kunne jeg sy denne pude - den ville pynte i sommerhuset.
Jeg investerede i trekantskabelonen, syede strimler og fik skåret 6 trekanter til denne serviet

og jeg syede Ohio Star, dvs. jeg fik kun siden med beskrivelse på den store stjerne - og skulle have startet med den lille i midten. Helene havde problemer med at "regne tilbage", så jeg fik syet nogle "for store" stjerner, skønt der på beskrivelsen stod strimler på 2,5 inch

Men det endelige resultat blev sådan - måske et pudestykke, hvem ved - foreløbig hænger det på loftsgangen, hvor jeg har mellemfor på væggen nu. Man kunne også - som Helene - investere i fleeceplaid fra Jysk - det må komme senere . . . .

Ingen kommentarer: