fredag den 2. november 2012

Kreativ Messe i Fredericia


Torsdagen tilbragte Sus, Anja og jeg i Nr. Aaby - kun afbrudt at en kort tur til Middelfart og Garniture - for at se på farver i Karen Noe garn - for Ho Strik havde 40% i dagene omkring Kreativ Messe, og Anja ville strikke en - silkekjole til sønnens
konfirmation. Det var heldigt, for den valgte farve, som så dejlig rød ud - viste sig at være rustrød :o(
Jeg havde syet i ærmegab front på fåreblusen - og så er det dejligt at få hjælp fra Sus . . . . 
her ses et får under montering . . . .
Sus smurte madpakker fredag morgen og først gik turen til Garn.dk, hvor det var det årlige lagersalg - jeg faldt for noget lækkert silke! - og derefter til Kreativ Messe i Fredericia, hvor vi var heldige at høre foredraget med Christel Seyfarth - mens vi spiste frokost og strikkede - dvs. Sus kastede sig atter over fåreblusen -  Anja havde medbragt grønt sokkegarn til mig, det bliver til Froggy sokker til hendes datter Lisette - mønster fra Vigdis første sokkebog. Vi fik også givet en omgang til Familie Journalen - der var 4 ad gangen, som strikkede tæppe på en laaaang rundpind. Da messen lukkede kørte vi Anja til Fredericia banegård, så hun kunne tage toget hjem til Egernsund - og da vi nåede til Nr. Aaby, pakkede jeg det sidste i bilen og startede den lange vej hjemad. Når jeg kører på motorvejen, siger "Magda" - om 160 km tag afkørslen til højre ;o) Jeg var hjemme på matriklen lidt før kl. 8 - hvor far, søn og søns ven var midt i aftensmaden - og lige i tide til at jeg kunne sove vild med dans!

Ingen kommentarer: