torsdag den 29. november 2012

weekend

Lørdag fik vi besøg af venner fra Møn. Lillian havde længe talt om, at hun gerne ville have lavet nogle smykker hos Inge Godt - og da jeg så en annonce om julestue i Harvig - var lejligheden. Lillian havde hakket fårekød for os, hvilket hun medbragte. Efter en hurtig kop kaffe kørte konerne først til Indisk julemarked på Hærvejen - dernæst til Harvig. Foruden nogle grønlandske smykker, der skulle ændres - købte Lillian også et meget smukt halssmykke med lædersnore og sølv. Jeg havde købt ørestikkere med sorte perler i Bangladesh - og de får clips i stedet. Hjemme igen havde gemalen forberedt maden - og der blev hygget.
Søndag morgen forlod det røde lyn atter matriklen - det var den søndag i måneden, hvor der er patchwork i Frederikssund. Maria blev hentet ved stationen i Køge, da hun efterfølgende skulle besøge datter
Der blev vist forskellige toppe frem - samt løber/pude, Gitte havde syet med en ny Marti Michel lineal - med lettere måde at sy Square Dance blokke

Jeg havde medbragt mine Disappearing 9-patch blokke. Jeg startede for 2½ år siden - og har brugt af gamle, blå stoffer - en del købt i Houston 1994! Det var noget af et puslespil at få dem lagt - det tog det meste af 4 timer - hårdt at stå op så længe . . . . Jeg fik syet baner sammen - på nær 2 - på den ene led, før vi kørte hjemad kl. 16.
Mandag morgen var jeg nødt til at sy de sidste 2 sømme, så det kunne hænges på 1. sal. Bordet skulle ryddes, for gemalen skulle lægge hus til mandagsmøde. Kl. 14 var vi inviteret til ost og rødvin - vi måtte dog gå kl. 16, da jeg skulle til - først det månedlige frivilligmøde i Café Stevnen .- og senere til Filosofisk Cafe - sammested.

Ingen kommentarer: