lørdag den 20. juli 2013

tilbage til sommerhuset

Græsset blev jo mildest talt kun klippet - højt - og ikke efterladt til fruens tilfredshed
 Derfor spurgte jeg min veninde på Møn, om hun stadig var interesseret i at komme med i sommerhus et par dage - og det var hun heldigvis. Vi mødtes i Rønnede tirsdag morgen og kørte via Næstved mod Odense.
Jeg kom til at spørge, om hun havde lyst til at se det nye, store IKEA - og det havde hun. Det blev til et besøg på adskillige timer, hvor det hele blev set, der blev spist fyldte pandekager i cafeteriet - og der blev fyldt i både min og Lillians pose . . . Der var adskillige tilbud, som jeg kunne have købt med mit IKEA kort til fornuftig pris, men jeg kunne ikke helt overse at transportere OG samle hverken kommode eller seng - så det lod vi være med. En lille tur i Odense blev det også til - og en gammeldags vaffel. Vejen ned til sommerhuset, hvor der virkelig signaleres "sommer i Danmark" - dejligt at se så mange Dannebrog ;o)

Onsdag gik det så løs - Lillian tog det med godt humør - og det er da også lettere, når man er flere om en opgave. Hun slog græsset hele 3 gange - i forskellige højder - og rev hø sammen indimellem. Hø og ukrudt (som jeg mestendels tog mig af ) fyldte hele 12 sække!

Der var plads til 10 sække i bilen - og efter et tiltrængt bad - gik turen til den bedste genbrugsplads, jeg kender - nemlig den i Otterup. De ansatte er bare så venlige, hjælpsomme og imødekommende - noget andet, end man kan opleve andre steder
 Jeg havde medbragt forhænget til køjerummet - og fik syet det færdigt. Lillian havde købt et lille strygebrædt til kr. 35 i IKEA - og det fik jeg brug for. Jeg havde fundet et blåt tæppe i IKEA, og det passede lige i farven. Vanskelligt at fotografere, men jeg bliver helt "glad i låget" når jeg kigger derind - det følger mine forældres motto for sommerhuset: "blåt til lyst"
Torsdag morgen kørte jeg alene til genbrugspladsen - med de sidste 2 poser ukrudt - samt min støvsuger, jeg ikke fik taget med hjem i vinter, og som brændte sammen - samt radioen, der kun spillede på "gode dage". Jeg kiggede efter et mindre sofabord - men fandt en standerlampe - til kr. 20. I Kvickly købte jeg ny støvsuger - kun kr. 400 - og den suger helt fantastisk! Jeg fik også en aftale med en murer, som vil kigge på alt det, der trænger til en mere end kærlig hånd. Forhåbentlig kender han også en tømrer, som kan tage sig af resten - nu skal der altså ofres lidt penge på det hus!!

Ingen kommentarer: