onsdag den 18. september 2013

sommerhus

torsdag den 6. september SMSede jeg atter mureren for at høre, hvordan det gik i sommerhuset
han var atter blevet forsinket - men havde muret noget - og ville kontakte tag-manden
Jeg besluttede dog at køre derover om fredagen, for nu var det atter efterhånden længe siden, græsset sidst var blevet slået - og pelargonierne vandet. Jeg blev lidt skuffet, da jeg så loftet, som kun var lidt repareret - og den røde væg, som slet ikke var rørt . . .
men facaden mod nord og vandet var blevet fin, så . . . . .

I løbet af fredagen fik jeg en SMS om, at tag-manden ville komme lørdag morgen og brænde nyt tag på
Fredag fik jeg slået græsset og fyldt 3-4 poser med græs og ukrudt.
Lørdag morgen kl. 8.15 kom han, lånte min stige og kravlede på taget. Han arbejdede konstant til kl. 12.15 - og så var der svejset nyt tagpap på - Det kan holde i10-15 år, sagde han - og til den tid er jeg jo nok ligeglad, om det regner ned.
Jeg havde så småt regnet med at køre hjemad om formiddagen, men da han som nævnt brugte min stige, måtte jeg blive - og tiden blev udnyttet til yderligere lugning - og for første gang i mange år blev terrassen foran halvdøren "fundet" og der blev "studset" roser og kaprifolium - i alt blev det til 8 sække til genbrugspladsen
Den selvsåede humle blomstrede fint :o)
Jeg kørte fra sommerhuset ved 15-tiden, først til genbrugspladsen i Otterup - de har åbent hverdage fra kl. 9-17 og lørdag-søndage kl. 9-16 - det kan man da kalde service!!

Ingen kommentarer: